piątek, 5 października 2018

Prosta stabilizacja modeli do BRS


Posiadacze metalowych Wildcatów od Warlorda już to wiedzą, że modele te nie trzymają pionu na podstawkach do BRS. Ciężar samolotu jest na tyle duży, że przeważa odchylony od środka ciężkości
zwala się na łeb (lub na ogon). Dla rozwiązania sytuacji Warlord zaproponował nakładki stabilizacyjne na podstawki. Kłopot w tym, że w ścisku jaki panuje w czasie gry nie jest to rozwiązanie praktyczne.

Oddolne inicjatywy na anglojęzycznym forum BRS wskazują, że pożądany efekt można uzyskać dociążając podstawkę.Przetestowałem to rozwiązanie i zamówiłem 5 tuzinów stalowych podkładek M12 po 5,60PLN za kilogram i z niecierpliwością oczekiwałem na nadejście przesyłki.



Jakież było moje uradowanie gdy okazało się, że średnica krążków jest idealnie dopasowana do wrębu podstawki. Jedynie grubość podkładki jest nieco większa ale dzięki temu masa podstawki jest większa i bardziej rokuje



Moja radość była tym większa gdy okazało się, że odchylenie samolotu od osi pionowej - zarówno w tył jak i w przód - pozostawia model w pozycji stabilnej, zatem rozwiązanie nadaje się do zastosowania na szerszą skalę.


Co więcej stabilizator działa również w przypadku dużo cięższej od Wildcata B5N Kate.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz