Most na Renie w Arnhem był kluczowym obiektem operacji Market Garden. Jego sforsowanie przez XXXKA stwarzało możliwości zakończenia wojny przed końcem 1944 roku. Aby tego dokonać należało opanować i utrzymać oba końce mostu przy użyciu oddziałów spadochronowych aż do nadejścia wojsk pancernych. Czy oddziały II batalionu mjr. Frosta zdołają tego dokonać? Jak im się powiedzie walka z wojskami II Korpusu Pancernego SS? Czy wystarczy im zaopatrzenia? W rękach tych żołnierzy leży los frontu zachodniego.
Głównym motywem tej planszy jest nieprzebyta rzeka przebiegająca w 2/3 szerokości mapy. W połowie długości rzeka przecięta jest mostem z którego prowadzi droga przebiegająca z północy na południe. Na północnym brzegu rzeki znajduje się zabudowa miejska. W bezpośredniej bliskości 3” od mostu na północnym i południowym brzegu znajdują się stanowiska obronne z worków z piaskiem (hard cover). Na południowym brzegu rzeki znajdują się lasy i zarośla.
Na
planszy znajduje się 6 znaczników, dwa z nich znajdują się w
stanowiskach obrony mostu i po jednym na północnym i południowym krańcu
drogi, dwa pozostałe w zabudowaniach w okolicach mostu.
Siły stron:
Po stronie alianckiej występuje pluton brytyjskich wojsk powietrznodesantowych skonstruowany według selektora Operacja Market Garden. W plutonie można wykorzystać dodatkowy slot ręcznej broni p-panc (PIAT).
Po stronie niemieckiej może występować pluton niemiecki pluton wzmocniony skonstruowany w oparciu o selektor Normandia 1944 LUB pluton pancerny z II Korpusu Pancernego SS w sile analogicznej do siły wojsk alianckich
Cel gry:
Celem aliantów jest opanowanie obu krańców mostu i miasta oraz ich utrzymanie tak aby utorować drogę dla spodziewanych oddziałów XXXKA. Za kontrolowanie na koniec gry każdego znacznika mostowego gracz aliancki lub niemiecki dostaje po 2pkt., za każdy pozostały po 1pkt. Za zniszczenie oddziału przeciwnika po 1pkt.
Rozmieszczenie wojsk:
Na początku bitwy Obrońca (strona niemiecka) wystawia 2 oddziały piechoty w punktach ochrony mostu. Pozostałe oddziały dzieli na dwie równe części: pierwsza (zaokrąglając w dół) wchodzi na zasadzie First Wave (nie obowiązuje Forward Deployment), druga w rezerwie. Wszystkie oddziały obrońcy wchodzą przez północny lub południowy wylot drogi (przed rozpoczęciem gry Obrońca zapisuje, z której strony będą nadchodzić jego wojska). Atakujący rozmieszcza wszystkie swoje oddziały piechoty minimum 18” od oddziałów niemieckich po północnej stronie mostu. Oddziały – o ile pozostają w ukryciu mogą posłużyć się zasadą Hidden Setup. Pozostałe oddziały wchodzą w First Wave przez zachodnią krawędź mapy (ale na północnym brzegu rzeki).
Zasady specjalne
Pełne zaskoczenie:
Jeżeli w pierwszej turze zostanie jako pierwsza wylosowana niemiecka
kość rozkazu, wrzucana jest ona do worka i losowana nowa kość, która już
musi zostać zaakceptowana.
Ograniczone zaopatrzenie: oddział
aliancki, nie posiadający zaopatrzenia, który strzela na skutek
rozkazu, Fire lub Advance wykonuje rzut K6. Wynik 3+ oznacza, że
ostrzelanie przebiega normalnie, 1-2, że oddział postanawia oszczędzać
amunicję i nie strzela. Odzyskanie kontroli nad dostawami zaopatrzenia
oznacza, że w następnej turze oddziały nie podlegają zasadzie
Ograniczone Zaopatrzenie. Zasada ta nie obowiązuje w przypadku walki
wręcz
Brak szans na ucieczkę: jeżeli oddział aliancki miałby być
wyeliminowany na skutek nieudanego testu morale związanego z utratą
ponad połowy stanu, wykonuje ten rzut ponownie. Jego wynik musi zostać
zaakceptowany.
Jakbym miał do tego odpowiedni stół to bym zagrał...szkoda że nie mam :(
OdpowiedzUsuńW lutym planujemy odpalić kompletne Market Garden na czterech stołach. Może wpadłbyś do nas? Z kumplami? Scenariusze wieloosobowe to zupełnie inna zabawa.
Usuń