poniedziałek, 15 stycznia 2018

Entrench yourself


 Trenchline system for my local wargame club, flexible and easy to make was my big ambition for a long time. It should be rather convex than concave to apply on regular battlefield. I decided to make particular segments on hexagonal pattern. It gaves me a natural zigzak shape. 

Długo się zastanawiałem w jaki sposób możliwe byłoby stworzenie łatwego do zbudowania i elastycznego w zastosowaniu systemu okopów. Poszczególne segmenty powinny zapewniać możliwość dowolnego składania linii umocnień. W ostatnich czasach gdy Bolt Action zapewnia możliwość okopania się piechoty budowle obronne zyskują coraz większe znaczenie. Zdecydowałem się na segmenty w kształcie sześciokątów dzięki czemu gotowa linia będzie miała bardziej naturalny zygzakowaty kształt.

I used plasticard for hexagonal base, 3cm. styrofoam for sidewalls and coffe stirrers for formwork. I decided to project 3 simple patterns: corridor, embranchement and support weapon position (for 6cm bases). I cut down styrofoam to 2cm. high and formed with a sharp blade (now I would use a hot knife).Each segment was then finished with some grid and flock.

Wzorzec sześciokąta wykonałem z tektury i na tej podstawie stworzyłem kopie z polistyrenu (HIPS). Stworzyłem też oddzielne wzorce dla korytarzy czy komór, które następnie wyciąłem z 3cm styrodurze. Ściany okopu ściąłem do wysokości 2cm aby głowy figurek wystawały ponad okop. W dalszej kolejności wewnętrzne ściany okopy wyłożyłem deskowaniem wykonanym z drewnianych mieszadełek do kawy. Po wyschnięciu ściany ściąłem nożem do tapet do osiągnięcia pożądanego pochyłego kształtu. Każdy z segmentów wykończyłem posypkami i flokami

Producing number of pieces of each pattern gaves me 72" of trenchline really easy to make and flexible to arrange.

Kilkanaście posiadanych segmentów okopu pozwoliło mi stworzyć rozbudowany i łatwy do różnorodnej aranżacji system okopów.
 

Below you could find fragment of trenchline which I used playing Mława 1939 scenario in our local wargaming club. 
Poniżej fragmenty systemu okopów jakie był użyte w scenariuszu Mława 1939 który rozgrywaliśmy w naszym klubie w Józefosławiu.







3 komentarze:

  1. Pranie!
    A tak zupełnie na poważnie gratuluję jeszcze raz fajnych makiet, ciekawej gry i zapytam: mata to te 'nowości' z "wspieram.to" od terenydogier?

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do maty: tak to wariant premium wariantu ze "wspieramto". Moim zdaniem produkt fajny choć: dość delikatny i uważam, że producent mógłby śmielej poczynać sobie z modulacją kolorystyczną aby była ona jeszcze lepiej widoczna na zastawionym stole.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i wykonanie. Będą urozmaicać grę :)

    OdpowiedzUsuń