O grach strategicznych bez prądu i co nieco o modelarstwie. (About wargames and modeling)
niedziela, 11 grudnia 2016
Gdzie jest generał? - czyli o pelerynie niewidce w BA.
Walka nocna w Bolt Action daje wiele radości. Może dlatego w stworzyłem już dwa scenariusze wykorzystujące te zasady: Nocni Goście i ostatnio: Nocni Goście II. Nocą, świat wygląda inaczej i to co się nam wydaje proste w świetle dnia jest awykonalne głęboką nocą. Doświadczyłem tego na własnej skórze testując zasady scenariusza Nocni Goście II w klubie w Józefosławiu. Cel Aliantów polega na uprowadzeniu wrogiego dowódcy grupy armii wizytującego swoje oddziały w terenie.
W toku wielu perypetii dzielni brytyjscy spadochroniarze ruszyli w pościg za nieprzyjacielem gdy nagle i nieodwołalnie zniknął on z radarów i mimo całkowitego otoczenia pozostał niewidoczny do końca gry. Dzięki temu misja zakończyła się niepowodzeniem Aliantów.
A wszystko przez pelerynę niewidkę. Według zasad night fight aby jakkolwiek zareagować na nieprzyjaciela (ostrzelać, zaszarżować) należy go najpierw zobaczyć. Procedura zakłada, że wykonuje się rzut 2K6, a następnie wprowadza się stosowne modyfikatory, które określają na jaką odległość widzi dany oddział. Kłopot w tym, że gdy przeciwnik jest small teamem (modyfikator -6) padnie na ziemię (rozkaz Down: modyfikator -6) staje się całkowicie niewidzialny.
Po dyskusji z Olgierdem (dowódcą w pelerynie niewidce) wymyśliliśmy specjalny przedmiot "Latarka", który będzie mógł stanowić wyposażenie oddziałów i niwelować Pelerynę niewidkę. Zachęcam do zapoznania się z Relacją ze scenariusza Nocni Goście II.
P.S. Warto czytać dokładnie zasady. Zarzut, o dziurze w zasadach okazał się oczywiście nietrafny. W rzeczywistości przy zastosowaniu maksymalnych modyfikatorów wynik 2K6=2 oznacza dostrzeżenie wroga w trawie. Dziękuję Groszkowi za zwrócenie uwagi.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz