sobota, 1 czerwca 2019

Rzecz o grodzeniu - część 2




Miasto to nie tylko część mieszkalna czy rekreacyjna wymagająca ogrodzenia zdobnego ale i przemysł,który trzeba zabezpieczyć aby nie wpadł w niepowołane ręce. Posiadając w swoich zasobach teren przemysłowy naturalnym jest wydzielenie tych stref aby fabryki i magazyny nie podległy grabieży, a broniący się wewnątrz powstańcy mieli jaką taką zasłonę przed atakującym nieprzyjacielem.




Mój pierwszy pomysł na ogrodzenia przemysłowe miał ścisły związek z zamiarem zabudowania kwartałów miejskich powstałych w siatce ulic jakie sobie stworzyłem. Standardowa siatka ilic 45x45cm wymagała zabudowania. Częściowo przewidywałem stworzyć zabudowę mieszkalną, po części zaś przemysłową. A obiekty przemysłowe powinny być ogrodzone i dopasowane do siatki uklic.



Murki powstały z dociętej do odpowiednich rozmiarów balsy (to bardzo wdzięczny do obróbki materiał i występujący w wielu wariantach wymiarowych). Poszczególne elementy okleiłem podobnie jak w przypadku Miniaturowego Parku wydrukowaną na laserze teksturą ceglaną. Idea była taka aby poszczególne elementy dały się łączyć w dowolne odcinki. Z jednej strony ułatwia to składowanie, z drugiej daje elastyczność w budowie terenu.


Poszczególne elementy wyposażyłem z magnesy aby w czasie gry nie doszło do katastrofy w momencie przypadkowego trącenia segmentu. Samodzielne zbudowanie terenu od podstaw daje oczywiście satysfakcję ale nie zawsze jest idealne pod względem estetycznym.

Stąd niezwykle ucieszyłem się gdy Black Grom Studio wprowadził do swojej oferty lite ogrodzenia. Zamysł Gonza był taki aby murki służyły do rozdzielania posesji domków z projektu miejskiego (murki są dopasowane do szerokości frontu tych domków).




Ja jednak widziałem w nich potencjał dla ogrodzenia przemysłowego. Lity mur zainspirował mnie do potestowania nowej techniki, która miała zasymulować uszkodzenia powstałe na skutek odpryśnięcia części tynku.

Moje murki tradycyjnie już okleiłem teksturą ceglaną. Tym razem jednak na cegły nakleiłem 1mm grubości styrodur uprzednio spreparowany pod kątem imitacji uszkodzeń i niedoskonałości



 Słupki i przęsła są łączone na wpust, dzięki czemu można z nich tworzyć dowolnego kształtu łańcuchy ogrodzenia. Prosta konstrukcja sprawia, że produkt jest dość tani, a tym samym można stosunkowo niewielkim kosztem zabudować pokaźnych rozmiarów plac magazynowy czy fabrykę.




W kolejnej części będę chciał podzielić się swoimi sposobami na ogrodzenia wiejskie i specjalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz