poniedziałek, 1 lutego 2021

Doktryny brytyjskie 1943-45 Blood Red Skies

 

Mustang Mk III, 315 (polski) dywizjon RAF

Następna część samouczka dotyczącego Blood Red Skies poświęconego jest samolotom RAF z drugiego etapu wojny. Przyjrzyjmy się doktrynom brytyjskim pod kątem ich dopasowania do dostępnych konstrukcji myśliwców.

High Altitude Performance (karta ofensywna) powiązana z cechą Great Climb. Pasuje do samolotów Spitfire Mk IX i Spitfire Mk XIV, Mosquito Mk VI,  ułatwiająca wymanewrowywanie przeciwników w korzystnych warunkach (samolot musi znajdować się na wysokim pułapie).
 
Spitfire Mk IX 316 (polski) dywizjon RAF

Seasoned pilots (karta defensywna) nie powiązana z żadną cechą.Pozwala wykonać przerzut nieudanego testu zwrotności. 

Top Cover (karta defensywna) pozwala umieścić jeden z kluczy zamiast na stole - w High Cover.

Intruders (karta ofensywna) zagrywana na początku rozgrywki. Dzięki niej gracz ma szansę na zaskoczenie przeciwnika w niekorzystnej dla niego pozycji (pułapie). Gra bezużyteczna w przypadku Europy Zachodniej gdy przeciwnik może łatwo skontrować ją przy pomocy Radar Support.

Mosquito Mk VIFB 305 dywizjon (polski) RAF

 

 Podsumowanie:

Późnowojenne doktryny RAF nie zachwycają potęgą. Zaledwie jedna z nich spięta jest w cechą samolotów używanych przez Królewskie Siły Powietrzne (High Altitude Performance). Dzięki niej łatwiejsze staje się podjęcie równorzędnej walki na wysokich pułapach z Bf109G czy Me262. Inne używane w tym czasie przez RAF samoloty myśliwskie jak Mustang Mk III czy Tempest nie posiadają domyślnie doktrynalnego wzmocnienia. Pozostaje wykorzystanie osprzętu, np. brak zewnętrznych zbiorników na Mustangu zmienia jego cechę z Deep Pockets na Great Climb.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz