19.09 1944 roku, XXX Korpus przedziera się w kierunku mostu na Renie utrzymywanego resztkami sił przez batalion majora Frosta z 1DPD. Tymczasem kilkanaście kilometrów na południe, wychodzi niemieckie przeciwnatarcie mające na celu odcięcie od zaopatrzenia brytyjskich jednostek pancernych. Zadanie nie wydaje się trudne, bo posiłki alianckie docierają jedną, jedyną wąską arterią, z dużą liczbą mostów na drodze. Do osiągnięcia sukcesu wystarczy zajęcie jednego z nich.
Plan dla 107 Brygady Pancernej, przydzielonej ad hoc do przeciwdziałania alianckiej ofensywie w Holandii miał polegać na opanowaniu i utrzymaniu, świeżo zbudowanego mostu w Son. Wierzono, że nagły atak z flanki pomoże osiągnąć zamierzony cel.
Siły stron: Stroną
atakującą są Niemcy, a wojska Alianci pozostają w obronie. Na początku gry Obrońca wystawia na stole dwa swoje oddziały w odległości max 6" od mostu. Jeden z nich to oddział ze slotu piechota, drugi, dowolny, o pancerzu max 7. Oddziały mogą rozpoczynać grę z rozkazem Ambush. Pozostałe jednostki Obrońcy wchodzą na planszę na zasadzie Rezerw od południowej krawędzi mapy (pojazdy wyłącznie drogą) lub zgodnie z zasadą specjalną: drogą od północy.
Atakujący dzieli swoje siły na 3 części: 1/3 sił (zaokrąglając w górę, mogą pochodzić wyłącznie ze slotu piechota), wystawia 12" od wschodniej lub zachodniej krawędzi mapy, na północnym brzegu rzeki. 1/3 sił (zaokrąglając w dół, z wyłączeniem pojazdów) jest dostępna w First Wave i wychodzi ze wschodniej lub zachodniej części mapy, 1/3 sił jest dostępna na zasadzie Rezerw i wchodzi na planszę od wschodniej lub zachodniej krawędzi mapy (pojazdy wyłącznie drogami).
Rekomenduje się użycie w grze selektora Normandy 1944 z jednym plutonem o wartości 1000pkt.
Cel gry:
Gra trwa 6 pełnych tur, po jej zakończeniu rzut K6, na 4+ rozgrywana jest tura 7. Celem Atakującego jest kontrolowanie na koniec gry mostu, celem Obrońcy jest utrzymanie mostu i wyprowadzenie jak największej liczby oddziałów poza północną krawędź mapy.
Warunki zwycięstwa: Strona atakująca otrzymuje 10PZ za kontrolowanie na koniec gry mostu (żadnego oddziału przeciwnika w odległości 3" od skrajów mostu - small teamy i puste transporty nie scorują). Obrońca otrzymuje 2PZ za każdy oddział jaki uda się wyprowadzić przez północną krawędź mapy. Każda ze stron otrzymuje 1PZ za zniszczenie jednostki przeciwnika.
Zasady specjalne
Wycofanie szpicy: Pojazdy Rezerwy Obrońcy mogą pojawić się drogą od północnej krawędzi mapy. Odbywa się to kosztem -2PZ.
Za wszelką cenę: oddziały alianckie znajdujące się w odległości do 6" od mostu korzystają z zasady Stubborn.
Kiedy można się spodziewać raportu z tak zacnego scenariusza?
OdpowiedzUsuńTen scenariusz może rozegrać każdy :)
OdpowiedzUsuń