wtorek, 19 stycznia 2021

Spitfire Mk II - jak grać żeby wygrać?

 

Tak jak Messerschmitt 109E świetnie spisuje w walce pionowej tak Spitfire Mk II doskonale radzi sobie w poziomie. Równie ciasne kółka potrafi wykonywać tylko A6M2 Zero. Jak wykorzystać cechy wczesnego Spitfire w grze Blood Red Skies: przyjrzyjmy się statystykom.

Spit został dość oszczędnie wyposażony w cechy samolotu. O ile Bf109 ma aż dwie do wyboru: samolot brytyjski dysponuje tylko jedną. To właśnie Tight Turn decyduje o niezrównanej zwrotności Spitfire. Dzięki tej cesze brytyjski myśliwiec jest w stanie wykonać dozwolony skręt w dowolnym momencie swojego ruchu, a nie tylko na jego końcu. Spitfire jest nieco szybszy od swego głównego oponenta dzięki czemu ma szansę na wcześniejszą niż Bf109E aktywację. 

 

Zajrzyjmy do Doktryn jakimi dysponuje RAF na początku wojny, które wesprą brytyjskie samoloty w walce z nieprzyjacielem. Zaczniemy od tych, które powiązane są z cechą samolotu (Tight Turn) a zatem będą mogły być wielokrotnie zagrane z wykorzystaniem macierzystej karty:

Defensive Tactics (karta defensywna) powiązana z cechą samolotu Tight Turn. Dzięki niej w reakcji na wrogi ostrzał samolot może wykonać zwrot o 45 stopni, a tym samym wystawić się na bardziej korzystny w danym momencie kąt. W przypadku gdy przeciwnik wejdzie Spitowi na ogon ten obraca się do niego bokiem, a tym samym łatwiej wykonuje unik. Alternatywnie, samolot atakowany z boku może odwrócić się do przeciwnika przodem i odpowiedzieć mu ogniem.

Wall of Lead (karta defensywna) powiązana z cechą Deep Pockets to dość zagadkowa karta. W zamian za otrzymany pewny Boom Chit uzyskuje się nadzieję na Boom Chit przeciwnika. Warte swojej ceny ... ?

Head on Attack (karta ofensywna) powiązana z cechą Heavy Hitter. Dzięki niej istnieje szansa na uszkodzenie samolotu wielosilnikowego na wyższym niż normalnie pułapie, pod warunkiem ataku z przodu. Karta nadaje się wyłącznie do walki z bombowcami. Użycie jej przeciw Bf110 to zwyczajne samobójstwo

Outnumbered (karta defensywna) nie powiązana z żadną cechą. Dzięki niej gracz ma możliwość zignorowania pierwszego Boom Chita jaki otrzymuje. Karta dość mocna, choć jednorazowa.

Intuders (karta ofensywna) wpływa na początkowy pułap na jakim znajdują się samoloty przeciwnika. Odpowiednio rozegrana daje możliwość uzyskania wygodnej pozycji strzeleckiej i blokuje atak nieprzyjaciela. Do pełnego potencjału przydałyby się dodatkowe karty.

Wśród dostępnych kart Teatrów, graczy Brytyjski ma do dyspozycji: 

Radar Support (karta ofensywna) zwiększa szanse na wejście do walki z wyższego (korzystnego) pułapu. W połączeniu w kartą Intruders umożliwia uzyskanie realnej przewagi wysokości nad przeciwnikiem. Bardzo przydatna w czasie Bitwy o Anglię.

Met Office (karta defensywna) pozwala wyeliminować efekt działania karty pogody przeciwnika. Zważywszy na nieznaczny wpływ kart pogody na grę moim zdaniem niegodna uwagi. 

Restricted Airfields (karta ofensywna) bardzo potężna karta eliminująca z rozgrywki jeden z samolotów przeciwnika gdy ma się mniej liczebną flotę. Karta może "robić grę". Nie lubię takich kart.

Battle Fatigue (karta ofensywna) przydatna gdy zależy nam na zestrzeleniu samolotu przeciwnika. Wykonując unik nieprzyjaciel używa o jednej kostki mniej.

Główni oponenci

Bitwa o Anglię: Bf109E (model Warlord), Bf110C/D (model Warlord), Fiat CR42 (fan, model 3d)


Przykładowe zestawienie eskadry Spitfire Mk II:

6 samolotów regularnych

Trait cards: 6 x Tight Turn

Doctrine card: Intruders

Theatre cards: Radar support

Taktyka

Poszczególne klucze rozmieszczamy w rozproszeniu wokół wybranego celu (klucza przeciwnika). Dzięki kombinacji kart: Intruders i Radar Support maksymalizujemy szansę na startową różnicę poziomów samolotów. Mając przewagę prędkości nasze samoloty mają będą się prawdopodobnie aktywować przed przeciwnikiem. W połączeniu z przewagą liczebną oznacza to szansę na przejęcie inicjatywy i zakończenie rozgrywki na swoją korzyść.



1 komentarz: