środa, 16 listopada 2016

Scenariusz: Zlikwidować przedmoście - Księżomierz 1939



11 września 1939 elementy 4 DP niemieckiej przekroczyły Wisłę pod Annopolem. Co prawda mostu nie udało im się uchwycić, jednak stworzono przedmoście mające chronić prace nad budową stałej przeprawy dla przerzucenia ciężkiego sprzętu. W sztabie polskim zdawano sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą potencjalne przełamanie linii Wisły. Powstał więc plan mający na celu zlikwidowanie sił niemieckich znajdujących się na wschodnim brzegu rzeki. Zadanie powierzono: 1psk (zmotoryzowany) wspartemu pododdziałami pancernymi i 8p.uł. (kawaleria) podporządkowanym Warszawskiej Brygadzie Pancerno Motorowej.

Mapa

Wzdłuż krawędzi mapy Obrońcy (Niemcy) biegnie rzeka (nieprzebyta). Mniej więcej w połowie długości rzeki znajduje się zniszczony most. W poprzek planszy (w kierunku wschód-zachód), przez środek biegnie pojedyncza droga kończąca się przy zniszczonym moście. W centrum planszy znajdują się zarośla i wzgórze. Obrońca ma również do dyspozycji 18 cali okopów, które mogą być ustawione 18 cali od zniszczonego mostu. Od strony Atakującego (Polacy) znajdują się lasy i zarośla.

Cel gry

Celem Atakującego jest odzyskanie kontroli nad mostem (zniszczonym lub odbudowanym, patrz poniżej).

Rozstawienie

Strefa rozstawienia Obrońcy znajduje się w obszarze 8 cali od zniszczonego mostu. Obrońca wystawa w pierwszej turze do 50% swoich jednostek. Pozostałe siły pojawiają się na zasadzie Rezerw. Obrońca wystawia swoje oddziały jako pierwszy.
Siły Atakującego wchodzą na planszę w First Wave.

Zasady Specjalne:

Budowa mostu: Przez cały czas trwania gry pionierzy próbują zbudować przeprawę. Na początku każdej tury począwszy od 3 wykonywany jest rzut kostką
W 3 turze wynik 6 oznacza, że most udało się zbudować, w turze 4 wynik 5,6 to sukces, w 5 turze wynik 4-6 oznacza zbudowanie mostu itp.
Siły lekkie: Obrońca ma na przedmościu siły lekkie przeprawione na łodziach. Na początku gry Niemcy dysponują zatem wyłącznie oddziałami ze slotów: „piechota” lub lekkie działo przeciwpancerne. Wszelki inny sprzęt może zostać wprowadzony do gry wyłącznie w momencie odbudowy mostu.
Przeprawa na łodziach: Rezerwy niemieckie ze slotów piechota, mogą przeprawić się przez rzekę na łodziach. W takim przypadku otrzymując rozkaz Run kończą ruch na wschodnim brzegu rzeki w odległości 1" od krawędzi rzeki.

Warunki Zwycięstwa.

Kontrola mostu w ostatniej turze przy pomocy dowolnego oddziału nie będącego pustym transportem (tzn znajduje się w odległości do 3” od przeprawy) przy jednoczesnym braku w takiej sytuacji oddziałów nieprzyjaciela daje 5PZ. Polacy otrzymują 1PZ, a Niemcy 2PZ za każdy zniszczony oddział przeciwnika.


Czas trwania
Gra trwa 6 tur. Pod koniec 6 tury rzut kością decyduje o tym czy gra jest kontynuowana 4+ rozgrywana jest 7 tura 1-3 gra się kończy. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz