środa, 16 listopada 2016

Scenariusz Bolt Action: Gdzie jest von Braun?





Klęska Niemiec jest kwestią czasu jednak fuhrer wciąż wierzy w wunderwaffe. Niestety jeden z głównych konstruktorów stracił ufność w zwycięstwo Trzeciej Rzeszy. Pełen wątpliwości niemiecki inżynier postanowił się ukryć. Nie wie, że zaczęło się polowanie. Każda ze stron jest zainteresowana pozyskaniem usług genialnego naukowca.

Siły stron.

Gra na 1000pkt. W grze biorą udział dowolne nacje organizując wojska o dowolne selektory. W tym przypadku możliwa jest również walka aliantów zachodnich przeciw Rosjanom.

Rozstawienie

Centrum mapy stanowią zabudowania wiejskie (4), domki, zagrody, sady, poletka. W każdym z domków umieszczany jest (najlepiej przez sędziego lub w inny uniemożliwiający identyfikację sposób) pojedynczy żeton. Jeden z nich oznacza von Brauna, pozostałe są puste. Na początku gry na planszy nie ma żadnych wojsk. Gracze losują stronę. Oddziały wchodzą na planszę w pierwszej turze i/lub w kolejnych w zależności od decyzji graczy.

Cel

Celem gry jest odkrycie i odprowadzenie (żywcem) do własnego sztabu (czyli przez własną krawędź stołu) von Brauna. Po odkryciu żetonu przedstawiającego tę postać, żeton zamieniany jest na stosowną figurkę. Odkrycie jest możliwe po wejściu w bezpośredni kontakt z żetonem przez dowolny oddział piechoty. Oddział prowadzący von Brauna nie może używać rozkazu Run. Von Braun nie powinien żyć ale …

Zasady specjalne

Von Braun może dokonać żywota na skutek intencjonalnego działania lub przypadkowo. Intencjonalnie postać może zginąć na zasadach ogólnych Exceptional Damage. Gdy oddział posiadający w niewoli von Brauna zostanie ostrzelany, każdy rzut 6 na zranienie oznacza prawdopodobieństwo, że naukowiec nie przeżyje. Wykonywany jest rzut K6. Wynik 5+ oznacza, że naukowiec ginie. Zasada nie działa w przypadku walki wręcz.

Czas trwania

Gra kończy się automatycznym zwycięstwem strony, której uda się wyprowadzić von Brauna przez własną krawędź mapy. Pod koniec 6 tury wykonywany jest rzut kostką 1-3 gra się kończy, 4-6 rozgrywana jest kolejna (ostatnia) tura.

Zwycięstwo

Gracz, któremu uda się wyprowadzić von Brauna przez swoją krawędź mapy wygrywa automatycznie. Alternatywnie, jeżeli pod koniec rozgrywki gracz ma w niewoli (czyli figurka jest kontrolowana przez własny oddział piechoty) von Brauna otrzymuje 3 pkt. Za każdy zniszczony oddział przeciwnika przyznawany jest 1pkt. Gracz, który zabije von Brauna uzyskuje -5pkt (przełożeni nie będą zachwyceni). 

Pobierz scenariusz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz