Klęska Niemiec jest kwestią czasu jednak fuhrer wciąż wierzy w wunderwaffe. Niestety jeden z głównych konstruktorów stracił ufność w zwycięstwo Trzeciej Rzeszy. Pełen wątpliwości niemiecki inżynier postanowił się ukryć. Nie wie, że zaczęło się polowanie. Każda ze stron jest zainteresowana pozyskaniem usług genialnego naukowca.
Siły stron.
Gra na 1000pkt. W grze biorą udział dowolne nacje
organizując wojska o dowolne selektory. W tym przypadku możliwa jest również
walka aliantów zachodnich przeciw Rosjanom.
Rozstawienie
Centrum mapy stanowią zabudowania wiejskie (4), domki,
zagrody, sady, poletka. W każdym z domków umieszczany jest (najlepiej przez
sędziego lub w inny uniemożliwiający identyfikację sposób) pojedynczy żeton.
Jeden z nich oznacza von Brauna, pozostałe są puste. Na początku gry na planszy
nie ma żadnych wojsk. Gracze losują stronę. Oddziały wchodzą na planszę w
pierwszej turze i/lub w kolejnych w zależności od decyzji graczy.
Cel
Celem gry jest odkrycie i odprowadzenie (żywcem) do własnego
sztabu (czyli przez własną krawędź stołu) von Brauna. Po odkryciu żetonu
przedstawiającego tę postać, żeton zamieniany jest na stosowną figurkę.
Odkrycie jest możliwe po wejściu w bezpośredni kontakt z żetonem przez dowolny
oddział piechoty. Oddział prowadzący von Brauna nie może używać rozkazu Run. Von
Braun nie powinien żyć ale …
Zasady specjalne
Von Braun może dokonać żywota na skutek intencjonalnego
działania lub przypadkowo. Intencjonalnie postać może zginąć na zasadach
ogólnych Exceptional Damage. Gdy oddział posiadający w niewoli von Brauna
zostanie ostrzelany, każdy rzut 6 na zranienie oznacza prawdopodobieństwo, że
naukowiec nie przeżyje. Wykonywany jest rzut K6. Wynik 5+ oznacza, że naukowiec
ginie. Zasada nie działa w przypadku walki wręcz.
Czas trwania
Gra kończy się automatycznym zwycięstwem strony, której uda
się wyprowadzić von Brauna przez własną krawędź mapy. Pod koniec 6 tury wykonywany
jest rzut kostką 1-3 gra się kończy, 4-6 rozgrywana jest kolejna (ostatnia)
tura.
Zwycięstwo
Gracz, któremu uda się wyprowadzić von Brauna przez swoją krawędź mapy wygrywa automatycznie. Alternatywnie, jeżeli pod koniec rozgrywki gracz ma w niewoli (czyli figurka jest kontrolowana przez własny oddział piechoty) von Brauna otrzymuje 3 pkt. Za każdy zniszczony oddział przeciwnika przyznawany jest 1pkt. Gracz, który zabije von Brauna uzyskuje -5pkt (przełożeni nie będą zachwyceni).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz